És una estratègia pedagògica per fomentar i orientar la
pràctica de la lectura dels estudiants i docents. Es tracta que llegeixen
contes, revistes, fascicles, llibres, obres literàries i manuals, d'acord amb
les seues característiques afectives i cognitives, els seus interessos i
necessitats. Llegir per comprendre, analitzar, sintetitzar, valorar i emetre
judicis crítics sobre textos escrits relacionats amb les ciències, les
humanitats, les tecnologies, les arts, els esports, la creació literària i la
cultura en general. Tot això en el marc de la formació integral dels educands i
el desenvolupament cultural i professional dels professors.
El pla lector s'ha de dissenyar, implementar i posar en
acció en cada centre educatiu, amb la participació i concertació de directius,
professors i pares de família, sota el lideratge d'un equip multidisciplinari
que té com a base als docents de comunicació i als tutors.
A més, ha de respondre a la realitat de cada planter i el
seu entorn. Una cosa important és que la seqüència dels llibres siga
determinada pels propis alumnes amb l'orientació d'un docent i que,
naturalment, gaudeixen de cada un d'ells.
Per a l'execució del PL es poden usar les biblioteques
escolars, comunitàries i municipals, així com llibres i altres materials
bibliogràfics existents en les llars i altres espais de cada localitat.
(Idel
Vexler viceministro de Gestión Pedagógica, ¿en qué consiste el plan lector? - Biblioteca Nacional del Perú)
Mayte Garrido Vargas
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada