dissabte, 28 de març del 2015

PLA LECTOR



És una estratègia pedagògica per fomentar i orientar la pràctica de la lectura dels estudiants i docents. Es tracta que llegeixen contes, revistes, fascicles, llibres, obres literàries i manuals, d'acord amb les seues característiques afectives i cognitives, els seus interessos i necessitats. Llegir per comprendre, analitzar, sintetitzar, valorar i emetre judicis crítics sobre textos escrits relacionats amb les ciències, les humanitats, les tecnologies, les arts, els esports, la creació literària i la cultura en general. Tot això en el marc de la formació integral dels educands i el desenvolupament cultural i professional dels professors.
El pla lector s'ha de dissenyar, implementar i posar en acció en cada centre educatiu, amb la participació i concertació de directius, professors i pares de família, sota el lideratge d'un equip multidisciplinari que té com a base als docents de comunicació i als tutors.
A més, ha de respondre a la realitat de cada planter i el seu entorn. Una cosa important és que la seqüència dels llibres siga determinada pels propis alumnes amb l'orientació d'un docent i que, naturalment, gaudeixen de cada un d'ells.
Per a l'execució del PL es poden usar les biblioteques escolars, comunitàries i municipals, així com llibres i altres materials bibliogràfics existents en les llars i altres espais de cada localitat. 
(Idel Vexler viceministro de Gestión Pedagógica, ¿en qué consiste el plan lector? - Biblioteca Nacional del Perú)

Mayte Garrido Vargas



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada