REFERÈNCIES


  • Aula365.com
Aula365 és un entorn d'aprenentatge social que estimula i potencia la creativitat dels xiquets a l'escola i al llar. Els continguts estan basats en els eixos temàtics definits pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport del Govern d'Espanya. Aquest lloc proveeix informació d'interès general i va ser desenvolupat només amb fins educatius.
  • Bajtín, M. (1979). Estètica de la creació verbal. Mèxic: Segle XXI, 1979. - cvc.cervantes.es
Són diversos els temes dels assajos inclosos en aquest llibre, teoria i història de la literatura, lingüística del text i del discurs, problemes estètics del discurs literari, marc epistemològic de les ciències humanes.
  • Bordons,G.(1994).Visió sincrònica sobre didàctica de la literatura. Articles de didàctica de la Llengua i la Literatura, 1. 27-36.
Document on trobem diferències entre els dissenys curriculars i una comparació de la llengua literatura, el registre literari i els gèneres literaris.L’article parteix de l’anàlisi del lloc que ocupa la literatura en els nous dissenys curriculars per a la secundària, en contrast amb els programes encara vigents. A continuació estudia l’avantatge o inconvenient que pot suposar el tractament paral·lel de la llengua i la literatura. Finalment, es revisen i es proposen enfocaments i procediments en els tres aspectes de la literatura destacats en el Disseny Curricular.

  • Cervera J., Revista digital innovació i experiències educatives, nº41 abril 2011.
Revista digital on es comparteixen idees e innovacions al mon educatiu. 
  • Colomer,T.(1991).De la enseñanza de la literatura a la educación literaria.Comunicación, Lenguaje y Educación 9. 21-31.
Article de innovació educativa , que parla del canvi de la formació literaria.

  • Definicion.es

  • Definicionabc.com
Els continguts publicats en Definició ABC han sigut escrits per estudiosos de les àrees corresponents. Fa més de 10 anys que estan involucrats amb projectes d'educació, i continuen creixent en experiència a partir de noves iniciatives i contactes.


  •  Diccionario de autoridades, Real Academia Española, volums I-VI, 1a edició, publicada el 1726-1739. Edició facsímil, Editorial Gredos, 1963, tres volums.
Diccionari de la Llengua castellana, on s'explica l'us de les veus la seua naturalesa i la seua calitat.

  • Ensayistas.org

És una pàgina on s'ha realitzat un projecte d'assajos hispànics i es poden trobar assajos de diferents autors.

  • Idel Vexler viceministro de Gestión Pedagógica, ¿en qué consiste el plan lector? - Biblioteca Nacional del Perú.

  • Mendoza Fillola, A. (2010). Función de la literatura infantil y juvenil en la formación de la competencia literaria.23/03/2015, de biblioteca virtual Miguel de Cervantes.
Article acadèmic que tracta temes com la competència literària, la competència lectora i l'intertext, el seu desenrotllament i com treballar-ho en l'àmbit educatiu. 

  • Mínguez, (2012), La definició de la LIJ desde el paradigma de la didáctica de la llengua y la literatura.

  • Olivé Vernet, M. D. (2012). L'àlbum il· lustrat com a eina educativa per al desenvolupament lector i emocional dels lectors novells.Màster de recerca en didàctica de la llengua i la literatura.
Treball de fi de màster dirigit per la dra. m. margarida prats ripoll de la facultat de formació del professorat màster de recerca en didàctica de la llengua i la literatura.Tracta sobre la literatura infantil i juvenil i de com l'àlbum il·lustrat és una ferramenta per a l'animació i comprensió lectora

  • Pérez,M.A i  Delgado A. (2012) De la competencia digital y audiovisual a la competencia mediática: dimensiones e indicadores.(Comunicar, nº 39 v. XX, 2012, Revista Científica de Educomunicación; ISSN: 1134-3478; páginas 25-34)
Article de la revista  cientifica Educomunicación, que parla de les competències digitals.

  • Perriconi G., Atlante Cuadernos de educación y desarrollo, La literatura infantil como instrumento intercultural, Amo García E.

  • Puebla Ortega, J. ( 1996)Los Generos literarios, claves para entender la literatura
Llibre que explica quins son els principals generes literaris, les seues característiques  i quin es el seu us mes adequat.

  • Recursos.cnice.mec.es/lengua/profesores/eso2/t1/teoria_5.htm

És una pàgina del ministeri d'educació en què podem trobar definicions i esquemes de suport en Llengua Castellana i Literatura per a l'Ensenyança Secundària Obligatòria i el Batxillerat.


  • R.H, Castagnino. ¿Qué es la literatura?(1992). La abstracción: Literatura, naturaleza y funciones de lo literario.) 
Llibre que  indaga sobre el concepte i com s'estén a realitats com l'escriptura, la història, la didàctica, l'oratòria i la crítica
  • Salvador, V. (2003).Pragmàtica i estilística, Revista de sociolingüística, 4
Aquest article descriu el procés d'introducció de la perspectiva pragmàtica en l'àmbit dels estudis sobre la llengua catalana.
  • Salvador,V.(1994).Els límits del discurs literari.Articles de didàctica de la Llengua i la Literatura,1.15-26.)
És un assaig que presenta el tema de la caracterització del discurs literari enfront d’altres tipus de
discurs lingüístic.
  • Tejerina I., (1994), La literatura infantil, un mundo por descubrir, Julia Porras Arévalo
  • Todorov, T., " Jakobson y Bajtin"(2010), La experiencia totalitaria,  pp. 115-150.

Articles acadèmics que repassen part de l'obra de Jakobson i Bajtin.

  • Todorov,T. (1995) La notion de littérature al volum miscellani d'hornenatge a Emile Benveniste intitulat Langage, discours, société , ps. 352-364).


       Articles acadèmics sobre la llengua i la literatura.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada